Husmenighet.no

DNA Trening

Alle kristne er ment å være disipler. Alle disipler er kalt til å være disippelgjørere. Og alle disippelgjørere er kirkeplantere.

I denne nettundervisninga vil du lære hvordan du starter, leder og multipliserer husmenigheter. Knut Osland har trent disipler i over 40 år. Han deler de mest grunnleggende og sentrale temaene i Guds Ord:

• Nytestamentlig Strategi

• Hvordan Gjøre Disipler

• Multiplisere Disipler

• Praktisere Paktskultur

• Be Effektive Bønner

• Fullfør Sterkt

• Åndelige Foreldre

• Utvikle Gavene Dine

Bli med i bevegelsen

I 2020 erfarte vi en eksplosjon av mennesker klare for å lære dette da 950 mennesker fra 55 nasjoner deltok på DNA-trening som en 8-ukers-nettundervisning. Vi har gjort undervisningen tilgjengelig her.

Hvis du har spørsmål, gjerne send dem til oss på: info@husmenighet.no

Se traileren her:

DNA Trening: leksjoner

I denne nett-undervisninga vil du lære hvordan du starter, leder og multipliserer husmenigheter.

Update 31.8.2022: De første 5 leksjonene har nå norske undertekster! Snart på resten også.

Leksjon 1: Nytestamentlig Strategi

Vil du lære å starte, lede og multiplisere husmenigheter? Knut Osland har trent disipler i mer enn 40 år. Etter år med å studert Bibelen, fått åpenbaring og erfaring, deler Knut de mest grunnleggende og sentrale temaene i Bibelen. Han gjør det på en enkel måte, så vi kan løpe med det.

Leksjon 2: Hvordan Gjøre Disipler

Vokser det opp disipler rundt oss? Hva er en disippel? Hva er evangeliet? Og hvordan hjelper vi mennesker til et sterkt og fruktbart liv med Jesus?

Leksjon 3: Hvordan Multiplisere Disipler

I den forrige leksjonen så vi på hvordan vi gjør disipler. Men hvordan multipliserer vi dem? Dette er Knut Oslands tredje DNA-treningsleksjon.

Leksjon 4: Skap Paktskultur

Hva betyr det å elske Gud og elske mennesker? Og hvorfor er paktskultur så viktig? Lær om et stort og uunnværlig emne for Guds folk.

Leksjon 5: Be Effektive Bønner

Vil du finne ut hvordan du kan få bønnene dine besvart? Visste du at Jesus lærte disiplene sine hvordan de skulle be? Se leksjon 5 om hvordan å be effektive bønner!

Leksjon 6: Fullfør Sterkt

Vil du lære hvordan du ikke bare begynner godt, men fullfører sterkt? Knut deler fra sin egen historie. Han vil gi deg den bibelske og vise måten å respondere på smerte, press og problemer.

Leksjon 7: Bli Åndelige Foreldre

Vil du se modne disipler? Denne leksjonen er en av grunnene til at vi driver med DNA-trening. I denne leksjonen vil Knut dele hjertet sitt med deg og hva som skal til for å se disipler vokse opp.

Leksjon 8: Utvikle Gavene Dine

Ønsker du å oppdage og utvikle dine gudgitte gaver? Dette er den siste av åtte leksjoner.

DNA-trening: Fordypning

Til hver leksjon har vi forberedt intervjuer for deg, så du kan gå dypere.

Dypdykk Leksjon 1

Lytt til intervjuet Kristine Sunde har med Knut Osland. Hun stiller mange av spørsmålene du kanskje sitter igjen med etter første leksjon.

Dypdykk Leksjon 2

Kristine Sunde intervjuer Knut Osland, leder av husmenighetsnettverket DNA International: Kan du være kristen på din egen måte? Hvordan gjør vi disipler, slik Jesus ba oss om å gjøre?

Dypdykk Leksjon 3

Hva vil det kreve å se mennesker forvandlet ved Guds kraft? Hva kan vi lære av måten Jesus håndterte følelser på?

Dypdykk Leksjon 4

Hvem lever vi i pakt med? Hva er kvalitetene vi vil se om vi begynner å leve ut denne paktskulturen? Se intervjuet om å Skape Paktskultur.

Dypdykk Leksjon 5

«Alt det vi så langt har sett i bevegelsen vår i Polen har kommet i form av bønnesvar.» - I dag leder Magda en voksende bevegelse av disipler. Hør intervjuet her.

Dypdykk Leksjon 6

Hvordan leve et liv der du bevarer troa og kjærligheten til Jesus? I dette dypdykket intervjuer Knut Osland to av sine medarbeidere, Paul og Kristine Sunde.

Dypdykk Leksjon 7

"Jeg tror vi er venner mer enn noe annet!" Selv med aldersforskjellen er Rune, Knut, Andrzej og Lukasz venner. Se deres hjertevarmende samtale om hvordan vennskap er grunnlaget for alt vi gjør i menighet.

Dypdykk Leksjon 8

Knut og Elisabeth Osland, ledere av husmenighetsnettverket DNA International, blir intervjuet om hvordan de har utviklet gavene sine sammen og hvordan de vokste til der de er.