Husmenighet.no

Om boka “Him’len hit!”

Morsomt, enkelt og rett fram presenterer Knut Osland dyp teologi for folk flest. 

 

Morsomt, enkelt og rett fram presenterer Knut Osland dyp teologi for folk flest. I 52 korte kapitler forklarer han Bibelens kjernebudskap og viser oss Guds plan for planeten. Boka er positiv, praktisk, provoserende og personlig.  

Den er skrevet for at du skal slippe å gjøre like mange feil som meg. Jeg har rett og slett skrevet en bok jeg hadde giddet å lese selv, skriver Knut i forordet.

 
Portrait_Knut_blackwhite.jpg

Knut G. Osland er en bibellærer som er lett å forstå for folk i alle aldre. Som leder for DNA International driver han ledertrening, menighetsplanting og hjelpearbeid i Europa og Asia. Sammen med sin kone, Elisabeth, motiverer han enkeltpersoner, par og grupper til å ta sin tro på alvor. Knut og Elisabeth har tre barn og fem barnebarn.

Pris per bok er 249,-. Ved kjøp av 10 bøker eller mer får du vår beste pris: 199,-/bok inkludert frakt.

 

Him'len hit! er tilgjengelig som hardcover, ebok og lydbok.

Velg nedenfor hvilket format du ønsker å bestille:

 

Erling Thu (forfatter av mer enn 30 bøker):

“Min gode venn Knut Osland har skrive årets beste kristne bok: Him’len hit! Inspirasjonsbok for kristne som vil noko. Boka er eit skattkammer av åndeleg innsikt og visdom. Knut si undervisning er jordnær og utfordrande! Prinsipp og praksis hand i hand! Les, lær og lev det ut!”

For hvert kapittel gir vi deg en ny video med praktiske tips til hvordan du kan leve Him’len hit! 

 
 

Se traileren her:

 

01/52: Den røde tråden

Hva handler Bibelen egentlig om? Sjekk ut teolog Lars Rubens svar her!

02/52: Det viktigste først

Hørt om han som var så travel at han bare fikk tid til det uvesentlige? Her får du tre tips til å prioritere rett!

03/52: Den beste plassen!

Det finnes en plass nær meg, sa Gud til Moses. Den plassen er fremdeles ledig for oss! Hør mer i tredje episode av Him’len hit!-skolen!

 

04/52: Den gode viljen!

Hva har en proff fotballspiller og en disippel til felles? Snorre forteller i fjerde episode av Him’len hit-skolen!

05/52: Den beste responsen

Him'len hit er ikke avhengig av en sterk kallsopplevelse! Bare spør Heidi Baker, Broder Andreas og Jesaja. Hør Kjetils oppmuntrende oppsummering av kap. 5 her!

06/52: Den beste drivstoffet

Med det beste drivstoffet går det an å møte livets problemer og bli sterkere! Hvordan har du fått hjelp av Gud midt i problemene?

 

07/52: Det største kallet

Ingen ting annet gir den samme opplevelse av tilhørighet, tilfredshet og trygghet, skriver Knut om sann tilbedelse. Samtidig skjærer den oss i hjertet og avslører våre mest sensitive områder. Hvordan henger det sammen?

08/52: Dette er oppdatert iver

Det er fantastisk å ha en brann for Jesus!  Å vite hvordan man kan bruke den er enda bedre, synes Kristine. Hør hennes inspirerende histore om hvordan hun fikk oppdatert sin iver!

09/52: Dette er oppdraget

Kajsas liv ble forandret fordi noen hadde øvd på evangeliet! Se hennes tre tips til alle kristne!

 

10/52: Dette er budskapet

16 minutter som kan forandre livet ditt! Forfatter og evangelist Arne Skagen gir deg de gode nyhetene i Him’len hit-skolen!

11/52: Dette er fundamentet

Se for deg at vennen din nettopp har bestemt seg for å følge Jesus. Hva er det første du gir? Paul forteller mer fra kapittel 11 i Him’len hit!

12/52: Dette lærer du de ferske

– Guds ABC vil hjelpe deg til å bli en solid etterfølger av Jesus, sier Lars Ruben i Him’len hit-skolen, episode 12! Vil du bli en sånn? Sjekk ut videoen her.

 

13/52: Dette er domino-bevegelsen

– Det er kun ensporede folk som skaper forandring, skriver Knut i kapittel 13. Det har Rune erfart, som ble en av Norges beste tromisser.

14/52: Dette gir du videre

Hvordan vokse i kjærlighet, tro og holdning? Anna er ivrig på å gi videre det hun har fått i episode 14 av Himlen hit-skolen.

15/52: Snu den ekstreme utviklingen

Naturkatastrofer, fattigdom og terrorisme. Finnes det håp? Hva tenker Gud? Hør Øystein om kapittelet "Snu den ekstreme utviklingen!"

 

16/52: Studér planen for planeten

Du er viktig i Guds redningsaksjon for verden! Hva vil det si i praksis? Hør mer i episode 16 av Him'len hit-skolen.

17/52: Se den gode framtida!

Verdenssituasjonen ser ikke spesielt god ut, men bibellærer Erling Thu mener at vi har all grunn til å se lyst på fremtiden! Hør hans tre gode grunner for hvorfor!

18/52: Snu tårene til styrkedråper

Det handler ikke om hvordan du har det, men om hvordan du tar det! I Snu tårene til styrkedråper deler Hanna om hvordan hun har opplevd at vanskeligheter kan snus til vekst.

 

19/52: Slå et slag for modenheten!

Livet blir bedre når vi legger av det barnslige. Hør Kristine slå et slag for modenheten!

20/52: Styrk ditt åndelige immunforsvar!

Immunforsvaret vårt holder oss friske. Hør Pauls 3 tips for å styrke ditt åndelige immunforsvar.

21/52: Sats på salvelsen!

- Vil du være med å forandre verden, så sats på salvelsen! sier Knut i kapittel 21. Bibellærer Tony Jessen er enig! Hør mer her.

 

22/52: Timing, takt og tøtsj!

Livet med Guds timing, takt og tøtsj er spennende! Det har Knut opplevd flere hundre ganger! Hør om en av dem her:

23/52: Team opp med de rette folka!

Jan Sigve og Astrid Elin vet hvor viktig det er å teame opp med de riktige folka! Hør historiene deres her:

24/52: Tren deg selv vel!

- Egentrening er avgjørende for modning, skriver Knut i kap. 24. Salomo ble ikke klok over natta, selvom Gud hadde svart bønnen hans om visdom. Hva vil det si for deg? Hør mer her.

 

25/52: Tren gi-musklene!

«Blessed to bless» er Paul og Kristines motto i ekteskapet. Kapittel 25 inspirerer til nettopp dette!»

26/52: Ta deg en fest!

Hanna lærte seg å ta en fest i den travleste perioden av livet sitt. Hør Hanna om kapittel 26 her.

27/52: Taylors tjuefire

Smertefulle dødsprosesser må til skal vi være med å bety en forskjell i Europa. Les kapittel 27 og hør Annas erfaringer her.

 

28/52: Tren disipler på livets arena!

-Tidligere tok jeg folk ut av livet for å undervise om livet. Nå bruker jeg arenaene livet gir, skriver Knut. Slik har Kristine trent disipler på livets arena.

29/32: Bli større!

Øystein vil bli større og har i flere år fått god hjelp av Knut. Hør hans erfaringer med kapittel 29 her:

30/52 Bli en klok bygger!

Forfatter Knut Osland har vært opptatt av å bygge Guds menighet i mange år. Hør han fortelle mer om hva og hvordan Bibelen oppfordrer oss til å bygge!

 

31/52 Bli venn med smerten og ubehaget!

Det er ikke av eventyrlyst Knut og Elisabeth nå er i gang med å flytte for tredje gang på 4 år. Hva driver et par i slutten av 50-åra til å leve sånn? Hør mer i Him'len hit-skolens episode 31.

32/52 Bli en pragmatisk idealist!

Gud kalles oss til å bli idealistiske pragmatikere og pragmatisk idealister, skriver Knut i kapittel 32. Hva betyr det? Finn ut her:

33/52 Bli en bibel-kjenner!

Vil du bli bedre kjent med verdens viktigste bok? Her forklarer teolog Lars Ruben Osland hvordan du kan bli en bibelkjenner ved hjelp av prinsippene i kap. 33!

 

34/52: Bli en menneskekjenner!

Behandler vi alle likt, behandler vi de fleste feil, skriver Knut i kapittel 34. Å bli en menneskekjenner handler blant annet om å forstå andre. Det er veldig spennende! Hør mer her.

35/52: Bli en som ber til det skjer!

Hva er bønn? Og hvorfor var disiplene så ivrige etter å lære det? Lisbeth har noen sterke erfaringer med å be til det skjer!

36/52: Det beste ordet.

Det beste ordet beskriver Guds type kjærlighet! Hør mer i episode 36 av Him'len hit-skolen:

 

37/52: De velsigna kjørereglene.

Hvordan leve pakt med Gud og vennene hans? Her har du 6 spilleregler til å hjelpe deg på veien!

38/52: Den ene som redder landet.

Verden har enda ikke sett hva Gud kan gjøre gjennom en som er helt med han, sa D.L. Moody. Hør mer i denne ukas episode av Him’len hit-skolen:

39/52: Det gode teamet

Rune og Paul ble ikke venner fordi de hadde så god kjemi! Helt ulike som typer, men satt sammen av Gud. Hør hva de har lært om å jobbe i team!

 

40/52: Dette kan vi lære av Ibsen

Hva er forskjellen på en gudegitt visjon og selvsentrert ambisjon?

41/52: Dette kan vi lære av Espen Askeladd

Et stort oppdrag krever intenst fokus, uten å glemme folka langs veien. Dette kan vi lære av Espen Askeladd!

42/52: Det gode selvbildet

-Det hjelper ikke å ha alt vi trenger, hvis vi ikke vet at vi har det, hvor vi har det og hvordan vi bruker det! skriver Knut. Anna ble forandra da hun fant ut hva hun hadde fått!

 

43/52: Det lille ekstra

Har du opplevd det lille ekstra? En liten oppmerksomhet i rett tid kan gjøre varig inntrykk!

44/52: Slik tolker du Bibelen

Elin, bibelleser i mer enn 40 år, blir bare ivrigere jo mer hun leser. Hva er nøkkelen? Hør og bli inspirert!

45/52: Slik finner du Guds vilje

Hvordan finner jeg Guds vilje? Det trenger ikke være vanskelig! Her får du noen gode råd på veien.

 

46/52: Slik hjelper du nøkkelpersoner

Jesus tok seg av de sterke også, ikke bare de svake. Han visste å investere i nøkkelpersoner. Hør Kristine og Pauls ferske erfaringer her.

47/52: Slik produserer du kjemper

Det er overraskende at det finnes ledere som holder folk nede for å beholde sin egen posisjon. Mannen som Knut skriver om i kapittel 47 hadde en omvendt filosofi.

48/52: Slik starter du husmenighet

- Fokuser på folka, ikke på møter! Dette er et av fem tips du får i knallkapitelet «Slik starter du husmenighet!»

 

49/52: Slik bygger du disippel-kultur

Disippelkultur bygges ved modellering. Knut og Elisabeth åpna hjem og hjerter for Paul og Kristine, som kunne ta det de hadde fått demonstrert videre til Kajsa og Petter. Hør erfaringene her!

 

52/52: Slik fullfører du med glans!

Hvordan kan du bli den ene av ti som fullfører løpet med glans? Bli motivert av Knut Osland i årets siste episode av Him’len hit-skolen!

50/52: Slik blir det gode husmøter

Det er med kristne møter som med cowboyer, de finnes i tre kategorier: gode, dårlige og grusomme, skriver Knut. Hør Petter og Kajsas erfaringer med noen av de gode!

51/52: Slik får du den største veksten

Visste du at det kan ta mindre enn 17 år å gjøre alle jordas 8 milliarder mennesker til disipler? Hør Knut og Elisabeth fortelle om hvordan de følger Guds strategi for å få Him'len hit.